duminică, 1 august 2010

Cum sa ma iubesc pe mine?


Toata lumea ma indeamna IUBESTE-TE PE TINE!, GANDESTE-TE SI LA TINE!, ACORDA-TI MAI MULT TIMP!
Usor de spus, mai greu de facut. Stau si ma intreb de unde sa incep? Exista un manual care sa te invete?



Stiu cum sa-mi iubesc sotul, familia, prietenii putini care ii am sau colegii de birou. Cum sa ma iubesc pe mine?
M-am gandit ca in primul rand pot incepe prin a-mi acorda mai multa atentie. E adevarat ca au existat multe luni in care am sarit peste programarea la coafor, mi-am amanat intalnirile cu prieteniiI, nu am apucat sa iau o carte in mana sau mi-am amanat iesirile in aer liber fie din motive financiare, fie ca aveam treaba de facut acasa sau pentru ca am avut prea multe lucruri de facut la birou. Cu masura si incet, incet , dar sigur voi incerca sa ma trec din nou pe lista mea de prioritati. Stiu, am invatat ca trebuie sa ne sacrificam in viata pentru orice. Dar cred cu convingere ca exista o limita in aceste sacrificii! Nu suntem roboti! E dreptul meu sa incep sa ma bucur din nou si sa nu las sa treaca neobservate anotimpurile, ploaia, curcubeele, florile din parc, un film bun, savoarea unei prajituri, oamenii frumosi de langa mine etc.
Mai exista apoi lucruri pe care mi le-am dorit ,dar nu le-am '"cerut'"de la viata mea inca ,pentru ca... nici nu mai stiu de ce. Pot incepe pas cu pas sau pot lua masuri radical. Depinde cat de capabila pot fi pentru schimbare!
O prietena imi spunea ca ea a decis sa isi lase in garderoba doar hainele, care o fac sa arata senzational.Poate imi va spune cineva, ca oricine se plictiseste sa arate numai senzational, ca atunci cand te plictisesti sa mananci numai cozonac. NU CRED! Meritam sa fim la fel de frumoase cand ne bem cafeaua de dimineata, cand mergem sa ne facem cumparaturile sau cand mergem la o intalnire romantica sau la teatru.
Apoi mai cred ca ma pot iubi pe mine dandu-mi timp cu mine insami, pentru meditatie sau rugaciune,Stiu ca sufletul are nevoie de atentie si curatire precum corpul meu fizic. Ca si cum mi-as demachia sufletul de praful zilnic care imi amorteste trairile, ca si cum mi-as spala atent cu buretele toate ascunzisurile mintii mele .
Si cred cu ardoare ca a ma iubi pe mine inseamna sa traiesc curat, cu sufletul impacat ,ca am facut alegerile in viata care m-au lasat fara regrete!
Tu cum te iubesti pe tine?
Va pup pe toti si va doresc un inceput de saptamana cat mai placut


Un comentariu:

  1. Puneti problema si invers "cum sa nu te iubesti pe tine ?"
    Cred ca tu te iubesti pe tine prin ceilalti: iubindu-i pe ei te iubesti si pe tine dar uneori nu vedem sau simtim toate la momentul lor... uneori trebuie sa trecem si prin astfel de stari pentru a ne putea aprecia pe sine mai tarziu; si inca ceva... nu astepta sa o faca ceilalti incepe tu cu tine.

    Iar ca raspuns la intrebarea ta, eu ma gandesc deseori la umatoarele: "cum sa fiu iubit de ceialalti daca eu nu ma iubesc" si deseori ajung la concluzia ca, de multe ori acest lucru se intampla iar mai tarziu cand realizam ca suntem iubiti, ne dam seama ca ar trebui sa ne acceptam si noi asa cum suntem (si situatia in care ne aflam, pentru ca aceasta se va schimba cu ajutorul nostru a al lucrurilor pe care le gandim despre noi si despre ceilalti).

    P.S. Lasa spatiu dupa semnele de punctuatie, nu inainte.

    RăspundețiȘtergere